Followers

May 27, 2011

KARAK Laluan Puaka

salam.. 
semalam aku sempat p tgk wayang kat ts..
aku g ngan adik aku n 2 org cousin aku...
xrancang pun nak tgk cter apa,mula2 nak tgk cter lain tp asyik penuh je,so ktorg pilih jela cter KARAK..
yg part x bestnya bila dlm wayang,ada plak jakun2 kat blkg ktorg asyik duk wat bising je..
ntah pape ntah,aku rasa dr start cter ni sampai abis,asyik bercakap je kejenya..
hmm,pape pun bg aku cter ni best tp adik aku ckp cter ni x best! pigidahhh!!
hahaha..







Empat orang pelajar kolej sedang dalam perjalan balik ke Kuantan, Pahang setelah puas bersuka ria di Kuala Lumpur kerana mereka perlu menghadiri kelas pada keesokan paginya. Mereka menuju ke Kuantan melalui lebuh raya Karak. Ketika memasuki lebuh raya tersebut, mereka mendapat jalan sedang dilanda kesesakan teruk. Akibat naik fed-up dengan situasi kesesakan lalulintas tersebut, keempat-empat mereka memilih untuk mengikut jalan lain iaitu melalui sebatang jalan lama yang sebelum ini hanya dilalui oleh lori. Mereka tidak mengetahui bahawa sebenarnya jalan yang mereka lalui itu adalah jalan berhantu dan berpuaka. Tatkala melalui jalan lama ini, berbagai perkara menatukan muncul mengganggu mereka.
Filem Karak digarap dari kisah sebenar pemandu-pemandu kenderaan yang pernah terserempak dengan berbagai kisah seram ketika melalui lebih raya melalui cerita dari mulut ke mulut juga melalui berita-berita kemalangan menyeramkan yang dilaporkan di dada akhbar.

No comments:

Post a Comment