Followers

December 18, 2009

Trick nak lepas kena saman

Pada satu hari, seorang polis peronda menahan sebuah keto sebab melebihi had laju.


Polis: Encik dah langgar had laju tadi. Boleh saya lihat lesen memandu encik?

Pemandu: Mana saya ada, dah 2 tahun dah lesen saya kena gantung

Polis: Kalau camtu, boleh saya tengok registration kad keter nie tak.

Pemandu: Ni bukan keto saya tok, keto ni saya curik.

Polis: Habis tu, keter curik la nie yea?

Pemandu: Ler, kan saya dah kata tadi, keto ni memang saya curik tadik. Eh!! Kalau tak silap saya, saya ada nampak registration kad tu dalam tempat letak barang drebar masa saya letak pistol saya tadi.

Polis: Hah!! Ader pistol ker kat situ??

Pemandu: Aa..ahh!! kat situ ler saya letak pistol tu lepas saya tembak perempuan tu, owner keter ni kot. Lepas saya tembak dier, saya sumbat mayat dier kat bot belakang keto nie.

Polis: Ada mayat plak kat bot keto nie??

Pemandu: Yea laa, ko pokak ker aper?? kan aku dah bagi tau tadi aku sumbat mayat tu kat situ.

Mendengar balasan pemandu tu, polis tadi yang keseorangan tu jadi cuak dan terus hubungi markas sebab nak mintak bantuan. Dalam beberapa minit saja, keter tu telah dikepong oleh sepasukan polis. Kapten polis pun datang untuk bercakap face-to-face untuk menghandle situasi yang tegang tu.

Kapten: Buleh saya lihat lesen memandu awak??

Pemandu: Buleh, tarak hal punyer. Nah.. ni dier. Belum mati lagi tu cik.

Kapten: Nie keter saper yang ko bawak nie??

Pemandu: Keter saya le tok, kebetulan saya ader bawak Registration kad keter nie.

Kapten: Hmm... nie memang keter awak. Buleh awak bukak tempat barang sebelah pemandu tu tak??

Pemandu: Buleh.. (Lalu membuka tempat barang tersebut)

Kapten: Hmmm.. kosong jer, sekarang saya nak awak bukak bot belakang keter awak. Saya diberitahu yang keter nie ader satu mayat yang tersimpan kat situ.

Pemandu: No problem.. (Lalu membuka bot tersebut)

Kapten: Hmmm... kosong jugak. Pegawai polis yang menahan awak mengatakan yang awak bagi tau dier yang awak takde lesen memandu dan membawa keter curik, awak ader pistol dan awak membawa satu mayat yang baru saje awak tembak.

Pemandu: Ye ker?? Cehh,, tak guna betul. Saya rasa mesti si penipu tu fitnah saya bawak melebihi had laju tadi jugak kan??

No comments:

Post a Comment