Followers

October 19, 2012

Muet Speaking test part 2!!


Salam....
Alhamdulillah akhirnya selesai juga speaking test...
perasaan?? xyah ckp la pasal perasaan... mmg nervous giler..
aku wat speaking test ni sebagai calon persendirian kat salah sebuah sekolah menengah di Shah Alam..
mmg masa belum keluar rumah lg da rasa nervous tahap gaban..
aishhh memang xterkata rasa nervous tu..
ok la.. exam kul 11 tp ktorg (ktorg tu sapa? jengjengjeng!) sampai dlm kul 10.30 sebb kena ada kat situ atleast 30 minit awal..
bukan apa,cuma nak pastikan semua calon ada..
bila sampai kawasan sekolah tu je aku jadi nervous..
skali ktorg kena naik tingkat 3..
sampai2 je ada la beberapa org yg mmg da ada dalam kelas tu.. (dikira bilik kuarantin la kan)
pastu ada sorg penjaga kat dalam tu...
mula2 tu ktorg kena check ic n no giliran kat satu paper ni,dah check,kt tulis nama pastu duduk la mana2 tempat yg korg nak duduk...
ktorg pilih tmpt sebelah tingkap.. bermula la sesi gosip hahaha...
ktorg tgk muka2 budak2 kat dalam tu semua cam pandai speaking..
ni aku nak wat satu pengakuan hebat ni hahaha
bahawasanya,aku xpandai speaking!!! (malu je kan)
pastu nak tunggu giliran nak masuk tu mak oiiiiiiiiiiiiii bukan main lama lg...
aku dapat group yg ke 4 (group terakhir)
nasib baik xramai org kalau x,bak kata penjaga tu confirm kt kena tggu sampai petang n ngam2 semua group cukup 4 orang dlm satu group...
bila tiba aku nya turn,perghhhhhhh cam nak tercabut kaki...
serius,tetiba dapat soalan aku blurrrr!!
dah la aku candidates A! wtf!
huh! terpaksa mulakan dulu,mmg aku akui,masa Task A aku mmg hancur!
bila masuk Task B nasib baik leh cover balik masa blurr kat Task A n alhamdulillah dapat ahli kumpulan yg banyak membantu walaupun aku xpandai speaking.. terima kasih sgt2..
aku rasa xde la susah sgt pun tp disebabkan aku ni nervous n xbrapa pandai speaking,tu yg jadi susah tu,dengan pulak ada examiners yg duduk kat sebelah2 kt cam bodyguard rasanya..
serius aku ckp,aku xkisah dapat band berapa asalkan dah lepas speaking test hahahaha
10.11.2012 ada writting,reading n listening plak.. (ni xde la takut sgt mcm nak speaking tu kan )
Wish me luck!

p/s: kepada yg bakal menduduki muet ni,disarankan utk baca banyak tips2...

No comments:

Post a Comment